حل مشکلات شبکه - کامپیوتر -سرور - مشکلاتی که روبه رو شدم

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

نرم افزار Device Remover

 Device Remover  با این نرم افزار می توان درایورهای بی استفاده ویندوز را حذف کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا اسماعیلی

مطالبی مربوط به sysprep

 با استفاده از system preparation مایکروسافت که روشی کاملا استاندارد است دو محدودیت وجود دارد اول اینکه نمی توان تمامی برنامه ها رو داشت مثلا شما اگر مرورگر کروم رو نصب کنید و sysprep انجام دهید آنگاه این نرم افزار در سیستم جدید کار نخواهد کرد. 
دوم اینکه در نظر داشته باشید حجم درایوی می خواهید ویندوز sysprep شده رو بر روی آن بازگردانی کنید باید بیشتر از حجم فعلی درایو ویندوز sysprep نشده باشد. 
و یک نکته دیگر اینکه شما نمی توانید ویندوزی که ما استفاده می کنیم که sysprep بر روی آن انجام می دهیم رو یک بار دیگر sysprep کنید. 
برای رفع دو محدودیت بالا نرم افزار های دیگری برای sysprep وجود دارد 

نرم افزار های متنوعی در این حوزه وجود دارد که اکثرا چینی هستند و گاهی اوقات به دلیل نداشتن زبان انگلیسی کار با آنها سخت می شود اما در هر صورت چندتایی رو معرفی می کنم که بعضا می شود با آنها کارهایی رو انجام داد. 
SPAT 
SysprepCEO 
EasySysprep 
NewprepV 
با استفاده از SPAT حتی می توانید ویندوز xp رو نیز sysprep کنید و حتی می شود برخی از درایور پک ها را نیز به این برنامه اضافه نمود که درایور های سیستم جدید به صورت اتوماتیک نصب شود و ... 
ضمنا دوستان با استفاده از نرم افزار sysprep خود ویندوز می توان ایمیج با نوع استاندارد خود مایکروسافت (Windows Imaging Format) تهیه کرد(WIM) و آن را داخل دی وی دی نصب ویندوز قرار داد و ویندوز رو به صورت معمول نصب کرد.

بستگی به نوع خواسته شما دارد اگر می خواهید ویندوز که دارید رو قبل از نصب بر روی سخت افزار جدید سفارش سازی کنید مثلا تغییر نام کاربری ویندوز ، تاریخ و نوع زمان آن و ... از ویندوز خود sysprep بگیرید و از نرم افزار های بکاپ گیری مثل Norton ghost تحت داس استفاده کنید 

اما در حال حاضر بنده بشخصه برای راحتی کار از acronis استفاده می کنم چون نیاز نیس قبل از بکاپ گرفتن از سیستم عامل ویندوز آن را sysprep کرد و اکرونیس هنگام ریستور در سخت افزار دیگر عملیاتی را شبیه به sysprep انجام می دهد که باعث میشود ssid جدید در ویندوز تولید شده و آن ویندوز در سخت افزار جدید اجرا شود اما به نظر شخصی بنده این راهکار استاندارد نیست اما کاملا جوابگو و پایدار است. 
ضمن اینکه با توجه به تجربه کاملا تعجب آور شخصی بنده از ویندوز 8.1 به بعد برای اجرا ویندوز در سخت افزار دیگر نیاز به sysprep نیست . برای مثال اگر شما هاردی که در آن ویندوز 10 نصب شده بر روی سخت افزار دیگر قرار دهید 
فقط یک نکته کوچک اینکه با توجه به تجربه شخصی بنده در ویندوز که می خواهید از آن بکاپ با استفاده از اکرونیس تهیه کنید و در سخت افزار جدید نصب کنید درایوری روی آن نصب نکنید. و بعد از ریستور کردن در سخت افزار جدید با استفاده از ابزاری معرفی شده در لینک زیر درایور های غیر ضروری در ویندوز که مربوط به سخت افزار قبل است (سخت افزاری که در آن ویندوز نصب کرده و از آن بکاپ گرفتید) رو پاک کنید. 

قابلیت Acronis Universal Restore از زمان ورژن plus pack اکرونیس از چندین سال گذشته وجود دارد(Acronis True Image) و در نسخه 2014 به بعد Acronis Universal Restore به عنوان افزونه به Acronis True Image در نظر گرفته شد.البته با توجه به تجربه شخصی بنده از ورژن 2014 به بعد ویندوز بعد از ریستور تقریبا پایدار است اما در ورژن هم قبل تر اینگونه نبود. 
البته قبلا هم اشاره کردم قابلیت اکرونیس کمی متفاوت از روش استاندارد مایکروسافت است و می تواند با توجه به راهکاری که ارایه می دهد مزیت هایی داشته باشد. به عنوان مثال شما فرض کنید که ویندوزی دارید که دارای نرم افزار های حساس می باشد و سورس نرم افزار ها را ندارید و سخت افزار این سیستم خراب می شود و شما می خواهید این هارد رو در سخت افزار دیگر اجرا کنید چون در این صورت ویندوز بالا نمی آید شاید نتوانید از sysprep استاندارد مایکروسافت استفاده کنید در این صورت سی دی لایو این نرم افزار می تواند مفید واقع گردد. 

منبع :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا اسماعیلی

قابلیت PAE چیست؟


PAE مخفف Physical Address Extension به معنای توسیه آدرس فیزیکی هست و به پردازنده اجازه میده تا تعداد بیت هایی که می توانند برای آدرسی دهی حافظه فیزیکی بکار روند رو از 32 به 36 بیت افزایش بده. این قابلیت توسط پردازنده ای مثل اینتل فراهم شده و ویندوزهای 32 بیتی هم توسط ماکروسافت از اون حمایت می کنند.


لینک جهت اطلاعات بیشتر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا اسماعیلی

برنامه کاربردی

آدرس دانلود نرم افزارها


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا اسماعیلی

امکانات team viewer

Connect with Lan Connection :

 Go Extra Tab ->Option ->in General in section network setting ,Set Incomming lan Connection on Accept exclusively

 now Id change to ip , Now try for Connect.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا اسماعیلی